X

ארנונה למשרדים בתל אביב

ארנונה למשרדים בתל אביב

 

תעריף ארנונה למשרד בתל אביב הוא תעריף אחיד לכל מ”ר והוא תלוי באזור המס בו מצוי הנכס. ישנם 3 אזורי מס בתל אביב ויש ביניהם הבדל בתעריפים. עדין ניתן לומר כי מרבית העיר מוגדרת אזור מס 1 שהוא התעריף המרבי. משרדים, שירותים, עסקים, מסחר מקבלים תעריף אחיד שהוא כאמור התעריף המרבי (למעט בנקים וחברות ביטוח שלהם תעריף גבוה יותר).

רוצים להתייעץ בנושא? צלצלו:

03-5445590

משרד עו”ד דרור יצחקי, הינו משרד מוביל בתחום המיסוי המוניציפאלי  

לעיתים עסק שנראה כי מתקיימת בו פעילות משרדית, הוא למעשה פעילות של חברת היי טק, בית תוכנה וכדומה. העירייה אינה יודעת להבדיל בין פעילות משרדית לבין פעילות אחרת ועל הנישום להסב את תשומת לבה ולהמציא לה מסמכים רלוונטיים המעידים על אופי הפעילות במקום. בית המשפט קבעו לא אחת כי מחשבים יכולים להוות חלק מפעילות יצורית (כמו לדוגמא לצורך כתיבת קודם, עיצוב תעשייתי ועוד) ויכולים לעיתים להוות חלק מפעילות מסחרית משרדית רגילה (עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס וכדומה). לעניין שימוש עסק לייצור ופיתוח תוכנה קבע בית המשפט כי יש צורך לעמוד במבחן של כמות ומהות. מבחן הכמות הוא מבחן שבודק אם מרבית שטח הנכס משמש לייצור ופיתוח תוכנה (להבדיל לדוגמא מפעילות שיווקית, מסחרית וכדומה) . מבחן המהות בודק האם מבחינה עסקית ייצור ופיתוח תוכנה הוא עיקר הפעילות. דהיינו האם עיקר ההכנסות נובעות מכך ולא מפעילות אחרת.

מעבר לעניין הסיווג , ארנונה למשרדים נקבעת כאמור לפי התעריף למ”ר ושטח הנכס נמדד לפי חישוב נטו (לא כולל קירות פנים וחוץ ולא כוללים שטחים משותפים).חיוב שטחים משותפים למשרדים בתל אביב יכול להתקיים רק במקרה אחד שבו קיים מחזיק שלו למעלה משמונים אחוזים מהשטחים בבניין או בקומה שאינם משותפים.

אם כן ארנונה למשרדים בתל אביב תלויה במספר פרמטרים הן לעניין תעריף למ”ר והן לעניין חישוב שטח הנכס.

רוצים לחסוך אלפי שקלים? לבדיקת זכאות להפחתת חיובי ארנונה צלצלו:

03-5445590

 

***הפרסום אינו מיועד לבעלי דירות מגורים