X

חוב ארנונה בפשיטת רגל

חוב ארנונה בפשיטת רגל

כאשר אדם נכס למצב של פשיטת רגל, חובות הארנונה הינם חלק מחובות הכינוס ואין להם מעמד מיוחד. העירייה הינה נושה רגיל ככול יתר הנושים. חובות הארנונה שמוטלים בשלב כינוס הנכסים הינם חובות ארנונה שעל כונס הנכסים לשלם, מתוך כספי הכינוס. פושט רגל שלו חובות ארנונה שוטפים (לדוגמא בגין בית מגוריו) נדרש לשלמם.

 יש שאלות בנושא? צלצלו אלינו:

03-5445590

משרד עו”ד דרור יצחקי מתמחה במיסוי מוניציפאלי,

ובין היתר בהפחתת תשלומי ארנונה לעסקים

יחד עם זאת ביצוע הליכי גבייה מצד הרשויות ביחס לחובות אלו עלול ליצור סיטואציה של העדפת נושים ולכן במקרים רבים יטה בית המשפט לעכב הליכים אלו, עד לאחר סיום הליכי פשיטת הרגל. במצב שבו חברה שהחזיק בעל שליטה חדלה מלהתקיים ונותרו לה חובות ארנונה, רשאית העירייה להטיל את חובות הארנונה על בעל השליטה, בהתקיים מספר תנאים. התנאים הם: חוב ארנונה סופי, של נכס שאינו למגורים, החברה הפסיקה את פעילותה, נותרו בה נכסים והם הועברו לבעל השליטה.

 

לעיתים לוקח לרשויות שנים רבות עד שהן מגיעות למסקנה כי נוצרו התנאים לחיוב בעל השליטה. בינתיים החוב הולך ותופח, בעל השליטה מאמין שהפרשה מאחוריו וביום בהיר אחד מתברר לו שהרשות רואה בו חייב אישי של חובות הארנונה של החברה .

על מנת לתקוף חיוב של בעל שליטה יש לפנות בעתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים ולהוכיח כי לא נתקיימו התנאים להעברת החוב על בעל השליטה. רצוי להסתמך על חוו”ד רואה החשבון של החברה ולהמציא את כל הדוחות הכספיים המעידים על כך.

 

 רוצים להתייעץ בנושא? צלצלו אלינו:

03-5445590

במשרד עורכי דין דרור יצחקי תקבלו ייעוץ וליווי מקצועי