X

חישוב ארנונה לעסקים

חישוב ארנונה לעסקים

חישוב של תשלומי ארנונה לעסקים מושתת על מספר פרמטרים. על העסק לבחון היטב טרם כניסתו לנכס, אותו הוא שוכר או רוכש, מה האופן שבו הוא אמור להיות מחויב. צו הארנונה שונה מכל רשות ורשות, גם אם מדובר ברשויות סמוכות. לכן תכנון מוקדם יכול לחסוך לבעל העסק סכומים ניכרים. שכן, הארנונה הינה נדבך משמעותי בהוצאות השוטפות של העסק.

יש שאלות בנושא תשלומי ארנונה לעסקים? צלצלו אלינו:

03-5445590

לפני הכניסה לנכס נכון יהיה לבחון את צווי הארנונה השונים על מנת להגיע למסקנה באיזו רשות, החיוב יהיה הכי נמוך. תחילה יש לבחון מהו הסיווג הרלוונטי לאופי השימוש של העסק ומה התעריף המתאים לו. יתכן ששתי רשויות סמוכות שלגבי אותו שימוש, מחיבות בתעריף שונה לחלוטין וההבדלים יכולים להיות משמעותיים מאוד. ישנן רשויות המסתפקות במספר מצומצם של תעריפים לעומת אחרות שלהן עשרות סיווגים ותעריפים שונים. בנוסף חישוב ארנונה לעסקים נקבעת עפ”י  שטח הנכס, כאשר שיטות החישוב משתנות בין הרשויות. ישנן רשויות אשר מחשבות את שטח הנכס לפי נטו, דהיינו שטח רצפה בלבד. לעומת זאת ישנן רשויות אשר דואגות להוסיף לשטח הרצפה גם את שטח הקירות החיצוניים או הפנימיים.

כמו כן ישנן רשויות שהחיוב שלהן הוא ברוטו, כולל חלק יחסי (שטח הנכס חלקי סה”כ שטחי הנכסים בבניין) ברכוש המשותף (הרכוש המשותף כולל, בין היתר, את הלובי, חדרי המדרגות, מעברים ועוד). כמו כן צו הארנונה מחלק את שטחי הרשות לאזורים שונים שלכל אזור תעריף אחר. במקרים מסוימים הקו המפריד בין אזורים שונים הוא אמצע הכביש או מעברו השני של הרחוב. הדבר שווה בדיקה. מעבר לפרמטרים שצוינו לעיל, אשר נוגעים לחיוב השוטף הרגיל של בעל העסק, ניתן לבקש הנחה או פטור מחיובי הארנונה, במקרה שבו הנכס הוא נכס ריק, או שהנכס במצב של לא ראוי לשימוש. נכס לא ראוי לשימוש נקבע עפ”י מבחן האדם הסביר. כאמור חישוב חיובי הארנונה לעסק מורכבת מפרמטרים שונים, ומשתנה מרשות לרשות, לכן יש לערוך  בדיקה מקיפה וקפדנית ורצוי להיעזר בבעל מקצוע שמבין בתחום. המועד להגשת השגה למנהל הארנונה ברשות, על גובה חישוב ארנונה לעסקים, הוא בתוך 90 יום ממועד קבלת הודעת החיוב. מצב של אי עמידה במועדים עלול להביא לדחייה על הסף של ההשגה. כמו כן, אם מנהל הארנונה אינו משיב להשגה על חישוב ארנונה, שהוגשה לו בתוך 60 יום, יחשב הדבר כאילו ההשגה התקבלה.

זקוקים להתייעצות בנושא תשלומי ארנונה? צלצלו אלינו:

03-5445590